АБРО изрази становище по предложените изменения в Закона за хазарта
Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) се позиционира към предложените промени в Закона за хазарта, които обмислят забраната на рекламата за хазартни игри.Позиция на АБРО
АБРО подчерта значимостта на рекламата за хазартни игри в контекста на правилно функциониращия законен пазар. Според асоциацията, рекламата дава възможност на лицензираните хазартни оператори да предлагат своите услуги, като осигуряват информиран избор и насочват потребителите към законни хазартни услуги. АБРО подчертава, че рекламата на хазартни игри трябва да е отговорна и регулирана съгласно ясни правила и условия, като не трябва да се насочва към малолетни и непълнолетни лица.Според АБРО, забраната на рекламата не постига целите
Асоциацията изрази несъгласие с предложението за пълна забрана на рекламата за хазартни игри. Според АБРО, това би пречило на потребителите да бъдат информирани за законните хазартни оператори и техните услуги, което би довело до преминаване към незаконни доставчици на хазартни услуги.Забраната на рекламата и европейският законодателен акт
АБРО подчертава, че европейският законодателен акт за свободата на медиите и Директивата (ЕС) 2019/790 от 17 април 2019 година относно авторското право и сродните му права в цифровия единен пазар имат за цел да осигурят устойчивост на медийния отрасъл, да насърчават инвестициите в медийни услуги и да гарантират наличието на надеждна информация, свободни и плуралистични медийни услуги, качество на журналистиката и достъп на гражданите до информация. Според АБРО, забраната за реклама в медиите е забрана за предоставяне на медийна услуга по смисъла на Директивата за аудиовизуалните медийни услуги.
0 коментари
Оставете коментар