Изследвания не подкрепят тази теория
Едно проучване, проведено от Northeastern University през 2018 г., което анализира 18 000 от най-популярните приложения за Android, не намери доказателства, че тези приложения тайно активират микрофона на телефона. Това откритие беше широко разпространено от италианските медии, включително La Repubblica. Въпреки това, много хора все още се чудят как се получава, че след като говорят за определен продукт, те веднага получават реклами, свързани с него. Експертите предлагат две възможни обяснения: или потребителите са търсили информация за продукта на телефона си, или рекламите са "предсказани" от изкуствения интелект, който анализира поведението на потребителя и данните му.Нови твърдения, че смартфоните слушат разговорите ни
Но за първи път в историята, ситуацията може да се промени. Според италианските медии, някои маркетингови компании вече рекламират софтуер, който може да слуша разговорите на потребителите. Това беше разкрито от 404 Media, когато забелязаха уеб страница на Cox Media Group (CMG), която рекламираше своята услуга "Активно слушане". По-късно страницата беше изтрита, но преди това тя заявяваше, че CMG може да анализира "гласови данни" и да ги използва в полза на бизнеса на клиентите си. Отделът за регионален маркетинг на CMG, наречен Local Solutions, твърдеше, че може да слуша разговорите на хората чрез смартфони, смарт телевизори и други устройства, и да идентифицира потребителите в реално време.Как работи "Активно слушане"
Според описанието на уебсайта на CMG, услугата "Активно слушане" работи по следния начин: ако сте автомобилен дилър в Милано, който използва услугите на CMG Local Solutions, можете да анализирате данните от хората в радиус от 5 или 10 километра около вашия магазин. Ако те кажат нещо като "Може би трябва да сменим колата", те ще получат реклама за вашия автосалон в Google, YouTube, Bing и други платформи.
0 коментари
Оставете коментар