![Промени в изискванията за водачи в Европейския съюз](https://cdn.tvoitenovini.bg/3b39b330e2a8484c563b80562f5280e1/c/991-ratio-mlad-shofior-kola-thumbnail-large.webp)
Нови правила за обучение на шофьорите въвежда Европейската комисия
С началото на следващата година, Европейската комисия ще въведе нови правила за обучението на шофьорите. Промените предвиждат възможност за получаване на водачска книжка за МПС с ръчни скорости, ако преди това сте изкарали такова за автоматичен автомобил. Освен това, вече ще бъде възможно получаването на шофьорска книжка на 17 години, при условие, че се шофира с придружител, който отговаря на определени условия.Възможност за управление на автомобил с ръчни скорости
До момента, шофьорите в България, които са се обучавали и са изкарали изпита си на автомобил с автоматични скорости, не са имали право да управляват автомобил с ръчни скорости. С новите правила, те ще могат да го правят, но ще трябва да преминат през допълнителни 7 часа кормуване и още един изпит.Мнения от автоинструктори и курсисти
Автоинструкторът Георги Бързаков коментира: "Когато веднъж си се научил да не си използваш левия крак по никакъв начин в шофирането и изведнъж сметнеш за нужно, че трябва да почнеш да го използваш този крак. Ти не знаеш нито къде да задържиш този съединител, нито как да го отпуснеш. С тия седем часа просто е за никъде такъв кандидат-водач." Курсистката Кристина Георгиева добавя: "Много по-лесно е да се управлява автомобил с автоматични скорости, но според мен, когато изкарваш книжката, тя трябва първо да бъде за ръчни скорости. Много повече от колите са с ръчни скорости и никога не се знае кога ще се наложи да управляваш такъв автомобил."Шофьорска книжка на 17 години
Друга промяна, която предстои, е възможността за получаване на шофьорска книжка на 17 години. Това обаче ще бъде възможно само ако курсантът е взел теоретичния си изпит и шофира с придружител, който също трябва да отговаря на определени условия. "С условието да няма нарушения, тук идва моментът за контрола. Ако този човек е взел книжка и трябва да има минимум пет години стаж, ако няма нарушения, тук идва отново ролята на контролните органи, дали те своевременно успяват да установят нарушенията и да наложат наказанията и да ги връчат, за да се изтърпи съответното наказание", обясни Георги Гълъбов – експерт в Института по пътна безопасност.
0 коментари
Оставете коментар