![Начало на странни протести от транспортните синдикати в цяла България](https://cdn.tvoitenovini.bg/c5e514894dea17bd9cf23b25741eac31/c/zapochvat-protestni-deystviya-na-gradskiya-transpo-thumbnail-large.webp)
Федерацията на транспортните синдикати започва протестни действия
От днес Федерацията на транспортните синдикати (ФТС), част от Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ), стартира серия от протестни акции, свързани с очакваното приемане на държавния бюджет. Съществуващото недоволство се дължи на недостатъчните средства, предвидени за подкрепа на устойчивия ръст на заплатите в градския транспорт. Информацията беше предоставена от пресцентъра на КНСБ.Протестни табели и изразяване на недоволство
Като част от протестните действия, превозните средства от градския транспорт в цялата страна ще бъдат облепени с протестни табели. Същото важи и за билетните каси и работните места на служителите. Това е първата стъпка в мирното изразяване на недоволството и несъгласието с предложения държавен бюджет за 2024 година от работниците в сектора на градския транспорт, както посочиха от синдиката.Изискване за допълнително финансиране
Синдикатът настоява за допълнително финансиране от държавния бюджет от 37 млн. лв., които да бъдат насочени за увеличение на заплатите в сектора. Това искане е възникнало в резултат на стремежа за защита на професионалните и социалните интереси на работещите в градския транспорт, както поясни инж. Александър Шопов, председател на ФТС.Софийските шофьори на градския транспорт са готови за всекидневна стачка
Според транспортните синдикати, социалното напрежение в градския транспорт в страната се увеличава всеки ден. Причината за това е фактът, че заплатите в сектора са изчерпани от инфлацията и по-бързия ръст на доходите в частния сектор. Всеки ден служители напускат, търсейки по-добри условия на труд в частния сектор, въпреки че това е възможно дори на по-ниско квалифицирани позиции. Не се набират нови служители на мястото на пенсионерите поради ниските стартови възнаграждения и липсата на перспектива.Извънреден труд и негативни последици
Тези условия довеждат до натрупване на големи количества извънреден труд, достигащи до над 250 хил. часа за тази година в някои от компаниите. Този прекомерен извънреден труд директно влияе негативно върху безопасността на градския транспорт, подчертават от ФТС.Недостиг на кадри и липса на подкрепа
Липсата на кадри е изразена във всички области - от водачи на превозни средства до инженери, механици и почистващ персонал. Синдикатите подчертават, че не са получили подкрепа нито от финансовия министър Асен Василев, нито от министъра на транспорта Георги Гвоздейков.Протест на служителите на Агенция „Пътна инфраструктура"
На 7 декември, служители на Агенция „Пътна инфраструктура", членове на КНСБ, блокираха автомагистрала „Хемус" в протест за по-високи заплати. Синдикатът настоява за увеличение на заплатите на работниците в АПИ с 20 процента с бюджета за 2024 година.Заключение
Това са само някои от проблемите, с които се сблъскват работниците в сектора на градския транспорт. Необходимо е да се приемат конкретни мерки за подобряване на условията на труд и увеличаване на заплатите, за да се осигури безопасността и ефективността на градския транспорт в България.
0 коментари
Оставете коментар